czwartek, 27 marca 2014

Żytnie pizzerki dietetyczne - Weganskie!

Przyznam się szczerze że jestem właśnie na diecie z różnych powodów głównie zdrowotnych. Niestety nadszedł ten czas w miesiącu kiedy to pożeram wszystkie ilości wszystkiego co wegetariańskie i stoi na mojej drodze! Jednak nie poddaje się i próbuje wszystkiego co jest nisko kaloryczne i zaspokoi moje zachcianki. Dziś pomijając fakt że zjadłam całą porcje zielonej soczewicy z warzywami i pare kulek orzechowych to poprostu miałam ochote na fast fooda których staram sie nie tykać. Zrobiłam więc drożdzowe ślimaczki pizzerki z mąki żytniej. Wyszly pyszne chociaż dla mnie troche za słone ale żadko mam doczynienia z solą na codzień więc pewnie dlatego ;)





Polecam! Z porcji poniżej wyszło mi 15 pizzerek a ciasto to 990kal wiec jedna ma zaledwie 66kal.


Składniki:

Ciasto:
- 200g mąki żytniej
- 100 ml ciepłej wody
- 20g drożdzy
- 1 łyżeczka cukru ( ja użyłam brązowego)

 Farsz:
 - 50g przecieru pomidorowego
- ćwiartka cebuli
- 2 ząbki czosnku
- 2 łyżki smażonego rozdrobnionego tofu (opcjonalnie inny ser)
- przyprawy (bazylia, oregano, papryka słodka, chilli)


Drożdże z cukrem rozpuszczamy w ciepłej wodzie i odstawiamy na 5 minut. Dodajemy mąkę i zarabiamy ciasto. Przykrywamy ścierką i odstawiamy na godzinę w ciepłe miejsce. Cebulę i czosnek kroimy na drobniutką kosteczkę. Dodajemy zioła, tofu i przecier pomidorowy. Ciasto rozwałkowujemy na podsypanym mąką blacie na prostokąt ok pół metra. Smarujemy całość farszem i od dłuższego boku zaczynamy zwijać rulonik. Kroimy na cieńkie 1cm kawałki i odkładamy na brytfance pokrytą papierem do pieczenia środkiem do dołu. Odstawiamy na kolejne 30 minut do wyrośnięcia po czym wkładamy do rozgrzanego na 200C piekarnika na 15 minut.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz